![]() | ||||||||||
| ||||||||||
| ||||||||||
HABER ARAEN ÇOK OKUNANLAR |
Mut Bilsem'de Doğa Müzesi açıldı
Mut Bilsem'de Doğa Müzesi açıldı Mersin’in Mut ilçesinde Kaymakam Osman Çelikkol, TOBB Mut Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) tarafından düzenlenen Doğa Müzesi açılış törenine katıldı. Öğrencilerin doğayı, bilimi ve kültürel mirası yakından tanımasına katkı sağlamak amacıyla TOBB MUT BİLSEM ’de oluşturulan zengin içerikli Doğa Müzesinde, fosiller, ata tohumları, endemik bitkiler, kök boya çalışmaları, deniz canlıları, kelebek koleksiyonları ve epoksi çalışmaları yer alıyor. Açılan Doğa Müzesinin en ilgi çekici ve nadir parçasını, Mut’ta bir öğrenci tarafından bulunan, dünya üzerinde yaşamış en büyük köpek balığı türü olarak bilinen ve 3 milyon yaşında olduğu tahmin edilen Megalodon’a ait diş oluşturdu. Okulda düzenlenen açılış törenine, Mut Kaymakamı Osman Çelikkol, Belediye Başkan vekili Ali Çelik, Mut İlçe Milli Eğitim Müdürü Erdal Dölek, Mut Emniyet Müdürü Mehmet Mustafa Erdoğan, Jandarma Bölük Komutanı Salih Meşe, Mersin Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Deniz Ayas ile okul müdürleri, öğretmenler, öğrenciler ve çok sayıda konuk katıldı. Açılış töreninde konuşan TOBB MUT BİLSEM Müdürü Hilal Tuncer, “Bugün yalnızca bir müze açılışını gerçekleştirmiyoruz, aynı zamanda geçmişle geleceği, bilimle doğayı buluşturan özel bir eğitim ortamını, ilçemizdeki bütün öğrencilerimizle ve halkımızla buluşturmanın mutluluğunu yaşıyoruz” dedi. “MÜZENİN EN DİKKAT ÇEKİCİ ESERİ MEGALODON DİŞİ OLDU” Okul Müdürü Tuncer, okullarında açtıkları Doğa Müzesiyle ilgili şu bilgileri verdi: “Öğrencilerimizin doğayı, bilimi ve kültürel mirası yakından tanımasına katkı sağlamak amacıyla oluşturulan müzemizde; fosiller, ata tohumları, endemik bitkiler, kök boya çalışmaları, deniz canlıları, kelebek koleksiyonları ve epoksi çalışmaları yer almaktadır. Müzemizin en dikkat çekici eserlerinden biri ise yaklaşık 3 milyon yıl önce yaşamış ve nesli tükenmiş Megalodon köpek balığına ait bir diştir” dedi. Doğanın eşsiz zenginliklerini bilim ve sanatla buluşturmayı amaçlayan müzenin açılış programında, öğrenciler tarafından hazırlanan çeşitli koleksiyonlar ve sergiler ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. Müze içerisinde yer alan fosiller, deniz canlılarına ait örnekler, kelebek koleksiyonları ve çeşitli doğal materyaller katılımcılar tarafından ilgiyle incelendi. Programı kapsamında hazırlanan “Kültürel Miras Türk Mitolojisi Sergisi” de ziyaretçilerle buluşturuldu. Türk kültürünün köklü mirasını yansıtan sergide yer alan çalışmalar katılımcılar tarafından takdirle karşılandı. Kaymakam Çelikkol, müzenin hazırlanmasında emeği geçen yönetici, öğretmen ve öğrencileri tebrik ederek, bu tür çalışmaların öğrencilerin bilimsel meraklarının gelişmesine, çevre bilincinin artırılmasına ve kültürel değerlerin gelecek nesillere aktarılmasına önemli katkılar sunduğunu ifade etti. (HSÇ-
Bu haber 38 defa okunmuştur.
|
|
||||||||
|
Altyapı: MyDesign Haber Sistemi |
||||||||||