Mut Son Dakika
ANASAYFA HABER ARA FOTO GALERİ VİDEOLAR ANKETLER SİTENE EKLE RSS KAYNAĞI İLETİŞİM

HABER ARA

Gelişmiş Arama
logo
Dünyaca ünlü hale gelen Kestel Kanyonu artık sportif olarak geçilebilecek

Tarih 15 Temmuz 2022, 15:58 Editör HASAN ÇETİN

Keşfi daha önce 2006 ve 2018 yılında tamamlanan, ardından rotalandırılıp haritalandırılan Kestel Kanyonu Doğu Kolu, ilk kez sportif olarak geçildi.

Keşfi daha önce 2006 ve 2018 yılında tamamlanan, Dünya ve Türkiye'deki en zor ve uzun sportif kanyonu olan Kestel Kanyonu, artık sportif olarak geçilebilecek.

Türkiye'de kanyon sporunun yaygınlaştırılması ve doğa tutkunlarına güvenli rota oluşturmak için çalışan Bursa Kanyon ve Doğa Sporları Derneği'nden 7 kişilik ekip, Mersin'in Mut ilçesine bağlı Kestel Milli Parkı'nda yer alan Kestel Kanyonu Doğu Kolu'nun keşfini tamamladı.

Mersin Büyükşehir Belediyesi katkılarıyla başlatılan ekipte, Bursa’dan Yılmaz Ergül, Erkan Hubup, Serdar Kurtaran, Mustafa İsmail Ataç, Mir Hamza Çimen ve Manisa’dan Ahmet Vurganer’in yer aldığı 7 kişiden oluşan ekip, 5 günde kanyonu ilk kez sportif olarak geçti.

Bursa Kanyon ve Doğa Sporları Derneği yönetim Kurulu Üyesi ve ekibin başında yer alan Yılmaz Ergül, Türkiye'de keşfedilmeyi bekleyen Kestel kanyonunun keşfini yapıp, onları haritalandırıp, rotalandırarak, kanyon sporuna sunmayı amaçladıklarını söyledi.

Mersin iline bağlı Mut ilçesinde bulunan Kestel Kanyonu’nu fotoğraflarından ve haritalarından incelediklerini ve buranın ciddi, geçilmesi zor bir kanyon olduğunu tespit ettiklerini dile getiren Yılmaz Ergül, şunları anlattı, “Bir tarafımız karşıda yarı hepimize yetecek kadar büyük yer olmadığı için bir miktarımız karşıda kaldık. Birkaç kişide burada kalacak. Haliyle akşam yatmak için bölünme oldu. Bugünlük aşağı yukarı 7 ila 7 buçuk kilometre falan yürüdük diye bakıyoruz bilgiler bize öyle veriyor” dedi.

Daha önce burayı keşfeden kulüplerden yardım rica ettik. Onlar buranın girişini ve çıkışını biliyordu ve daha önce hiç kimsenin geçmediğini söylemişlerdi. Daha önce hiç geçilmediğini öğrendiğimizde buranın keşfini yapmaya karar verdik. 7 kişilik bir ekiple kanyona ilk girişimizi yaptık.  5 günde tamamının tamamladık. Burasının girişi ve çıkışı arasındaki kot farkı yaklaşık bin metre düşüş gösteriyordu diyen dernek ekip, içinde sürekli su akan, şelaleler olan ve teknik açıdan zor bir kanyondu inceleme sonucu rotasını ve haritalandırma işlemini tamamladık. Kanyonun keşfi için 5 kişilik söğdözü mevkiinden kanyona girdik. Kanyonun yaklaşık üçte birini geçtikten sonra bir şelaleye denk geldik, bu şelale yaklaşık 85 metreydi. Türkiye'nin bilinen en uzun şelalesi 68 metre olarak kitaplarda yazıyor. 85 metrelik inişi yaparak buraya girdik ve keşfini tamamladık. Kanyonda bin 100 metre civarında kot inişi var. İçinde yüzlerce şelale, su çanakları, debisi yüksek akarsuları ve birbirinden farklı 85 metre ile 10 metre arasında değişen yüzlerce iniş var. Bunların arasında daha çok derin suları olan göletlere atlama suretiyle birçok yeri geçtik. Bu geçişleri yaparak burayı hem haritalandırdık hem rotalandırdık hem de arşivimize kazandırdık ve  Kestel kanyonunun Türkiye'de bu sporu yapan insanların buralara emniyetli şekilde geçişini sağlayacak bir konuma getirmiş olduk.

Bu kanyon, Türkiye'nin bilinen en zor kanyonu diyen ekip elemanları, Kestek kanyonuna kesinlikle rehbersiz ve izinsiz girilmemesi gerekiyor. Acemiler, deneyimi az olanlar hiç girmemeli, mutlaka tecrübeli bir rehber eşliğinde buraya girilmesi gerekiyor. Şu anda Kestel Kanyonu, Türkiye'de bir rota haline geldi. Rotalandırdık, haritalandırdık" dediler.

Mersin’in Mut ilçesine bağlı Kestel Milli Parkı'nda yer alan Kestel Kanyonu Doğu Kolu'nda 70'ten fazla ip inişi bulunuyor. En uzun iniş, Türkiye'de bir kanyonda yer alan en uzun şelale olan 85 metrelik bir şelaleden yapılıyor.

Türkiye'nin en zor ve uzun kanyonu, yabancı kanyoncuların da ilgisini çekiyor. Koruma altındaki bölgede kanyon geçişi için üst düzey tecrübe ve Milli Parklardan izin gerektiği söylendi.

Türkiye'nin sayılı bölgelerinden biri olan Kestel Kanyonları bir Batı Kanyon, diğeri de Doğu Kanyon olarak geçiyor. Ancak Doğu Kanyonu geçiş zorlukları açısından Dünyada sayılı birkaç kanyondan biri. İçeride 87 metreyi bulan yüksekliğinde düşüş alanı olan şelale var. Tahmini 11-12 km. civarında bir parkur oluşturuyor.

(HSÇ-)

Bu haber 513 defa okunmuştur.

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit

Güncel Haber

Mut'ta açık alanda kayısı hasadı başladı

Mut'ta açık alanda kayısı hasadı başladı Mut'ta açık alanda kayısı hasadı başladı

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı hüzünle kutlandı

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı hüzünle kutlandı 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı hüzünle kutlandı